Saatchi & Saatchi Insikt: Tre case från världens alla hörn

Saatchi & Saatchi finns representerade runt om i världens alla hörn. Och även utanför vårt Stockholmskontor gör våra kollegor flera uppmärksammade kampanjer som fått stort genomslag runt om i världen. Här bjuder vi på ett litet urval, som inspiration.

 
Under Super Bowl i USA såg hela värden en såsfläck på kommentatorns Terry Bradshaws skjorta. Det kändes som live-tv, men det var egentligen den första delen av ett utarbetat annonsprogram. Tusentals tog omedelbart till sociala medier för att delta i samtalet kring såsfläcken. När snacket på nätet nådde sin topp, visade varumärket Tide hur de lyckades ta bort fläcken.

Se kampanjen här

 

Telekomoperatören Deutsche Telekom ikoniska färg rosa/magenta har utnyttjats för att skapa ett helt nytt medium för underhållning. Saatchi & Saatchi London, tillsammans med Deutsche Telekom, skapade en app vilket gav ett helt nytt sätt att konsumera underhållning:  all magentafärg blev en synbar skärm. Mobilappen lanserades med brittiska virtuella bandet Gorillaz.

Se kampanjen här

 

Kampanjen Andes Bar 45 har skapats av Saatchi & Saatchi Argentina för att visa hur ett perfekt glas öl ska tappas upp. Resultatet? Världens första lutande bar, byggd på ett berg i Mendoza för att alltid säkerställa att den perfekta ölen serveras med rätt lutning.

Se kampanjen här

 

Vill du veta mer?
Ring mig på 08 505 717 00 eller mejla på carl.lundborg@saatchi.se så berättar jag mer om det här!

Skriven av Carl Lundborg, Jobbar som Account Director på Saatchi & Saatchi Stockholm.