Saatchi & Saatchi finns representerade runt om i världens alla hörn. Och även utanför vårt Stockholmskontor gör våra kollegor flera uppmärksammade kampanjer som fått stort genomslag runt om i världen. Här bjuder vi på ett litet urval, som inspiration.
Under Super Bowl i USA såg hela värden en såsfläck på kommentatorns Terry Bradshaws skjorta. Det kändes som live-tv, men det var egentligen den första delen av ett utarbetat annonsprogram. Tusentals tog omedelbart till sociala medier för att delta i samtalet kring såsfläcken. När snacket på nätet nådde sin topp, visade varumärket Tide hur de lyckades ta bort fläcken.
Telekomoperatören Deutsche Telekom ikoniska färg rosa/magenta har utnyttjats för att skapa ett helt nytt medium för underhållning. Saatchi & Saatchi London, tillsammans med Deutsche Telekom, skapade en app vilket gav ett helt nytt sätt att konsumera underhållning: all magentafärg blev en synbar skärm. Mobilappen lanserades med brittiska virtuella bandet Gorillaz.
Kampanjen Andes Bar 45 har skapats av Saatchi & Saatchi Argentina för att visa hur ett perfekt glas öl ska tappas upp. Resultatet? Världens första lutande bar, byggd på ett berg i Mendoza för att alltid säkerställa att den perfekta ölen serveras med rätt lutning.
Vill du veta mer?
Ring mig på 08 505 717 00 eller mejla på carl.lundborg@saatchi.se så berättar jag mer om det här!
Skriven av Carl Lundborg, Jobbar som Account Director på Saatchi & Saatchi Stockholm.