Risifrutti – Risitutti

Varje år diagnostiseras över 9 000 kvinnor med bröstcancer. Bröstcancer blir allt vanligare och smyger sig ner i åldrarna, men en tidig upptäckt kan rädda liv. Under augusti och september döper Risifrutti om 2 miljoner förpackningar till Risitutti för att uppmärksamma hur svårt det kan vara att upptäcka bröstcancer. Och för att påminna om hur viktigt det är att kolla en extra gång. Initiativet stödjer Bröstcancerfondens hjärtefråga: självundersökning, där alla kampanjenheter drar trafik till BRO:s app ”Klämdagen”, i appen får man tips om hur man kollar sina bröst själv. I samband med kampanjen stödjer också Risifrutti BRO, Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation, genom att skänka en fast summa pengar till deras fond, Bröstcancerfonden. Bröstcancerfonden samlar in pengar som går till viktig klinisk patientnära bröstcancerforskning samt till information och stöd till bröstcancerdrabbade och deras familjer.

 

Köpt media är: utomhus, annonser i kvinnomagasin och samarbeten med relevanta influencers. Kampanjen drog igång den 21 augusti och pågår i en månad.

Mer från Risifrutti