
Med dokumenterad kreativ erfarenhet, ett stort digitalt fokus, entreprenöriellt mindset och en stor portion energi kommer Jakob att passa perfekt hos oss på Saatchi.
”Jakobs hjärna rymmer en sällsynt mix av erfarenhet och intressanta tankar. Han har dessutom ett stort och varmt hjärta som kommer att passa in hos oss”, säger Erik Wingfors, copywriter.
Tillsammans kommer vi fortsätta stötta våra kunder och framgångsrikt tackla deras utmaningar. Vi är alla oerhört glada över att Jakob börjat hos oss.

Sommar är lika med nya smaker på glass, läsk och så klart Fun Light (den utan socker). Årets smaker är crowd-pleasers som Lemonade, Mandarin Madness och Wild Berries. Förutom att den är sockerfri ville vi tipsa om att den är ganska klimatsmart. Istället för att bära hem en massa vatten från affären, som transporterats över halva jorden, behöver man bara bära hem smaken. En skvätt Fun Light i vattenflaskan, lite vatten och vips har man en god och läskande dryck till gymmet eller stranden.

Magnussons är ett litet familjeägt företag som tillverkar hundmat av första klass. Alla ingredienser kommer från närliggande gårdar och färskt kött lastas av på den lilla fabriken i Bro varje morgon. Grönsaker, kött, ägg och sädesslag är det enda som ingår, därför klassas Magnussons tjänligt som människomat enligt livsmedelsstandard. Vi smakade faktiskt på några nybakade pelets när vi var där. Hur det smakade? Inte så pjåkigt. Hursomhelst. Ett så bra innehåll förtjänar en bra förpackning. Och vi har aldrig haft så roligt på en plåtning som när vi hängde med hundarna en hel dag i studion.

Ett sätt att känna filgood är att äta Verum. Men det är inte det enda sättet. Filgood kan uppstå när man lyssnar på en bra låt eller vilar ögonen på något vackert. Därför tog vi fram Filgoodfärgen tillsammans med Verum och kulörexperten Yvonne Karlsson. En skön grön färg som för tankarna till natur och stillhet. Slussen, en av Stockholms stressigaste platser där folk far som skottspolar genom gångarna, kunde behöva lite Filgood tänkte vi. Därför målade vi om stället i Filgood-kulören NCS S 3030-G30Y och bjöd stockholmarna på lite harmoni i morgonrusningen.

Träffa Rollercoaster Randy, se månadens top 10 gift reaction, upptäck den senaste trneden i Kalifornien: Energy Camp och se den senaste reaction videon från allas vår OMG MAN. Allt detta ingår i vår senaste kampanj för Risifrutti som går helt i sociala medier, där vi helt skamlöst och öppet låtsas att Risifrutti har slagit stort i LA.

Andreas Sjöstrand är vår nya kollega och projektledare här på Saatchi. Han kommer senast från Social Industries. Dessförinnan var han på Ibeyostudio, där han främst arbetade med kommunikationskoncept och strategier för kunder som PUMA, & Other Stories, Levis, och Nordiska Kompaniet. Vi är superglada över att ha lockat över Andreas till oss, och är övertygade om att vi kommer göra mycket kul och bra tillsammans. Skoj-skoj!