Elmsta 3000 horror fests film ”The Musical Massacre” har belönats för årets bästa reklamfilms-låt i Roygalan. En låt som vår Creative Director Gustav Egerstedt skrev själv för fem år sedan. Nu spelades den in i ny tappning, tillsammans med vännerna på Music Super Circus.

Sedan 2007 har vi jobbat med den lilla skräckfilmsfestivalen. Ett väldigt intressant uppdrag då kommunikationen ska väcka helt andra känslor än vad man normalt använder i reklam, nämligen skräck och obehag.

Varje kampanj utgår från årets tema på festivalen, och målsättningen är att vara läskigare än filmerna som visas. Temat denna gång var ”Skräckfilmer från världens alla hört” och idén var att låta kända skräck-karaktärer från olika länder mötas och göra en musikal ihop.

Stockholm Open

Vi har i tre veckor varit med i projektet Stockholm Open, ett initiativ som låter ungdomar sommarjobba i reklambranschen. Idag har vårt gäng presenterat sin kampanj. Uppdraget var att få fler ungdomar att lämna in medborgarförslag och vi är extremt imponerande av vad de kommit fram till. Nytänkande, roligt och lustfyllt. Vi hoppas på att få se mer av dem i framtiden.

Vår kampanj ”Ett SIRIöst meddelande” vann peoples voice i Webby Awards. Yay!

För andra året i rad har vårt team Fanny och Alexander vunnit Young Lions Sverige och kommer att representera Sverige i kategorin Cyber i den internationella tävlingen i Cannes. Vi håller tummarna.

13062907_1064344876958536_2347483779673708860_o

Vi är sjukt stolta över att kampanjen ”Ett SIRIiöst meddelande” som vi tagit fram tillsammans med Toyota vann Guldägg i kategori radio. Se casefilmen här.

13041002_998722846830134_3981565955992130874_o