I Nöjesguidens första nummer 2017 förekommer en intervju med den norska artisten Gabrielle som fick ett rejält uppsving genom succé-serien Skam. På en helsida bredvid intervjun hittar du en klassisk konceptannons för Gainomax, som precis som resten av Sverige pratar låtsasnorska.

En annons som gav oss och Gainomax en seger i februari-omgången av Resumés tävling Månadens Print. Kul!

Arbetsbeskrivning

Som controller kommer du att ha varierande arbetsuppgifter så som:

  • Månadsrapportering inklusive projektledning, fakturering och analys
  • Månadsbokslut inklusive fakturering och viss löneadministration
  • Uppföljning av projekt och dess lönsamhet
  • Månads-, kvartals- och årsrapportering på engelska till våra ägare Publicis Groupe
  • Statistik och KPIs
  • Budgetering och prognostisering
  • Bistå VD och ledningsgrupp med rapporter, analyser och rådgivning i ekonomiska frågor och löpande uppföljning
  • Koordinera processer och uppföljning med Publicis Groupes Shared Service Center i Polen som ansvarar för bokföring och lönehantering
  • Ansvara för uppföljning av internkontrollrutiner på byrån

 

Vem söker vi?
Vi tror att du är i början av din karriär och letar efter en utmanande roll i en utvecklande och kreativ arbetsmiljö. Då Saatchi & Saatchi består av cirka 20 medarbetare utgörs ekonomifunktionen av en controller. Du kommer därmed att arbeta självständigt och tillsammans med VDn ansvara för ekonomin på byrån. Samtidigt är du del av ett nordiskt finance team och har 8 controller kollegor på andra byråer inom koncernen i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Samtliga i teamet rapporterar till den nordiska CFOn som är placerad i Norge.

Vi söker dig som är proaktiv, strukturerad, detaljorienterad, noggrann och kvalitetssäkrande. Då arbetsuppgifterna kommer att variera mellan högt och lågt är det viktigt att du är prestigelös och flexibel. Vi sätter stor vikt vid personlighet och driv.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi. Det är meriterande med en specialisering inom redovisning eller finans. Vidare ser vi gärna att du har några års erfarenhet av arbete med redovisning samt vana av att arbeta i ekonomisystem. Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift, då koncernspråket är engelska. För att bemästra rollen ser vi även att du har mycket goda kunskaper i MS Office, särskilt i Excel.

Startdatum: så snart som möjligt
Anställningsform: heltid, tillsvidareanställning med provanställning
Kontor: Drottninggatan 95A, Stockholm

Ansökan
Då urval och intervjuer sker löpande är du välkommen att ansöka omgående med CV och personligt brev till nordic.hr@publiciscommunications.com. Vi ser fram emot din ansökan!

I onsdags gick vi med bestämda (och lite nervösa) steg mot Guldnyckelns galafest. Efter förrätten blev vi uppkallade på scenen för att ta emot Guld i kategorin Underhållning, tillsammans med vår kund Popaganda. Ja ni, en och en annan guldtår rann minsann från våra kinder. Tre nomineringar och ett guld, vi firar för fullt på Drottninggatan!

Nu är årets guldäggsjury utsedd. Och vi är väldigt glada över att ha två medarbetare på plats. Vår ad Lisa som sitter i kategorin ”innovation och onlinefilm” och så copywritern Katja som sitter i kategorin ”film och audio”. Spännande tider väntar, vi håller tummarna för tjejerna och såklart för några nomineringar till byrån.

Varje månad koras Sveriges bästa kampanjer av Resumé. I år har inte mindre än tre av våra kollegor fått äran att vara med och utse de vinnande bidragen. Jonas tar plats som ordförande i kategorin Print, Katja sitter i kategorin Alternativ media och Fanny sitter i kategorin Utomhus.

Elmsta 3000 horror fests film ”The Musical Massacre” har belönats för årets bästa reklamfilms-låt i Roygalan. En låt som vår Creative Director Gustav Egerstedt skrev själv för fem år sedan. Nu spelades den in i ny tappning, tillsammans med vännerna på Music Super Circus.

Sedan 2007 har vi jobbat med den lilla skräckfilmsfestivalen. Ett väldigt intressant uppdrag då kommunikationen ska väcka helt andra känslor än vad man normalt använder i reklam, nämligen skräck och obehag.

Varje kampanj utgår från årets tema på festivalen, och målsättningen är att vara läskigare än filmerna som visas. Temat denna gång var ”Skräckfilmer från världens alla hört” och idén var att låta kända skräck-karaktärer från olika länder mötas och göra en musikal ihop.

Stockholm Open

Vi har i tre veckor varit med i projektet Stockholm Open, ett initiativ som låter ungdomar sommarjobba i reklambranschen. Idag har vårt gäng presenterat sin kampanj. Uppdraget var att få fler ungdomar att lämna in medborgarförslag och vi är extremt imponerande av vad de kommit fram till. Nytänkande, roligt och lustfyllt. Vi hoppas på att få se mer av dem i framtiden.

Vår kampanj ”Ett SIRIöst meddelande” vann peoples voice i Webby Awards. Yay!

För andra året i rad har vårt team Fanny och Alexander vunnit Young Lions Sverige och kommer att representera Sverige i kategorin Cyber i den internationella tävlingen i Cannes. Vi håller tummarna.

13062907_1064344876958536_2347483779673708860_o

Vi är sjukt stolta över att kampanjen ”Ett SIRIiöst meddelande” som vi tagit fram tillsammans med Toyota vann Guldägg i kategori radio. Se casefilmen här.

13041002_998722846830134_3981565955992130874_o