Likgiltighet är vår värsta fiende.

Likgiltighet leder ingen vart. Det är en återvändsgränd. Som vi ser det är vårt största och viktigaste uppdrag att alltid slåss mot likgiltigheten. Det är anledningen till att vi går till jobbet varje morgon.

Rent allmänt bryr sig folk ganska lite om varumärken. De har ju fullt upp med att leva sina liv. Och det där problemet med att vara lågt prioriterad är precis vad vi vill hjälpa våra kunder med.

Om vi inte väcker några känslor händer ingenting. Noll. Nada. Därför måste vi veta precis vad vi vill uppnå och med vilka vi skall prata. Vi måste vara noga med vad vi säger och hur vi säger det. Vi måste välja bort allt som är irrelevant, sikta och våga sticka ut hakan. Det är nämligen först då vi kan få en reaktion. Och även om det yttersta målet för alla, även oss, är livslång kärlek, vet vi att det finns så många fler känslolägen och reaktioner som är värdefulla. Glädje, respekt eller till och med hat. För motsatsen till kärlek är inte hat, det är likgiltighet. Och om vi inte hjälper varumärken att skapa någon slags reaktion kommer de aldrig heller att få en riktig plats i människors liv.

På Saatchi & Saatchi Stockholm är vi ungefär 30 personer som jobbar med några av Sveriges och världens största och mest älskade varumärken. Vi är en lokal reklambyrå med globala muskler i ett av världens största reklambyrånätverk. Och vi hatar likgiltighet.

Om du håller med är du välkommen att kontakta oss, oavsett om du vill börja jobba här, bli kund eller bara är allmänt nyfiken.